Vår strategi
Hemnets tillväxtstrategi bygger på vår vision att vara nyckeln till din bostadsresa, vilket för oss betyder att bli destinationen för allt som har med hemmet att göra. Vår strategi utgör ramverket för hur vi ska uppnå våra finansiella och strategiska mål. Den bygger på tre pelare fokuserade på våra viktigaste kundgrupper:
Konsumenter
Engagera – Öka engagemanget och stärka lojaliteten genom hela bostadsresan
Hemnet är den främsta aktören när det gäller att matcha bostadsköpare och säljare i Sverige, med ett starkt varumärke, stor publik och hög preferens bland besökare. Vårt starka samarbete med fastighetsmäklare gör att vi kan samla den svenska bostadsmarknaden på en pålitlig och trovärdig plats, vilket bidrar till en bekväm, sömlös och effektiv upplevelse när du säljer eller köper en bostad, eller när du bara undersöker marknaden.
Vi är fokuserade på att utveckla en plattform som bidrar till rörlighet på marknaden samtidigt som vi skapar engagemang och långvariga relationer med konsumenter. Genom att förse konsumenter med relevanta funktioner, information och fler skäl att spendera mer tid på Hemnet skapar vi samtidigt mervärden för våra affärspartners.
Bostadssäljare
Växa – Maximera intäkter från bostadssäljare genom balans mellan produkt, paketering och pris
Som den största bostadspor-talen i landet erbjuder Hemnet bästa möjliga förutsättningar för alla som säljer sin bostad att nå ett maximalt antal potentiella köpare. För att hjälpa bostads-försäljare att få ut så mycket som möjligt av sin bostadsförsäljning har Hemnet tagit fram en rad tilläggsprodukter. Beroende på säljarens behov hjälper dessa produkter till att maximera synligheten av bostadsannonsen för Hemnets stora publik. Vi fortsätter att se ett växande antal säljare som väljer att investera i våra tilläggsprodukter i takt med att vi förbättrar och utvecklar dessa samtidigt som vi arbetar med paketering och prissättning.
Fastighetsmäklare och andra affärspartners
Omvandla – Bredda vår produktportfölj riktad mot företag
Hemnet har genom åren utvecklat en nära relation med våra affärspartners genom en bred produktportfölj till fastighetsmäklare, fastighets-utvecklare och andra annonsörer. Vi avser att fördjupa våra relationer ytterligare genom att hjälpa våra partners genom hela kundförvärvsprocessen på bättre sätt än vad som kan uppnås genom produkter som finns tillgängliga på marknaden idag. Ett exempel är produkten ”Sålt av oss” som ger mäklare möjlighet att marknadsföra sig genom tidigare sålda bostäder på ett sätt som ingen annan aktör på marknaden kan matcha utifrån relevans och synlighet. Eftersom fastighetsutvecklare och mäklare idag spenderar en relativt liten del av sina marknadsföringsbudgetar på Hemnet ser vi en stor potential i att ytterligare dra nytta av vår starka publikräckvidd och marknadsposition och hjälpa våra kunder på ännu bättre sätt än idag.
Läs mer om våra erbjudanden till våra olika målgrupper under våra produkter och tjänster.