Hemnet öppnar nomineringen till Sveriges största bostads­gala Guldhemmet

16 oktober 2024

Den 27 mars 2025 arrangeras den sjätte upplagan av Hemnets bostads­gala Guldhemmet. Galan är ett initiativ från Hemnet som hyllar och sätter strålkastarljuset på framstående prestationer bland fastighetsmäklare och bostads­utvecklare under det gångna året.

Totalt kommer nio priser att delas ut under galan. Fyra av priserna (Årets Lägenhetsmäklare, Husmäklare, Toppmäklare och Mäklarkedja) baseras på Hemnets försäljningsstatistik, men vinnarna av övriga priser utses av en jury och baseras på nomineringar. I år presenterar vi en ny kategori för att lyfta fram uppskattade kontorschefer i branschen och instiftar därmed priset Årets Kontorschef.

Nomineringen öppnar upp idag den 16 oktober och därmed är det nu möjligt för landets alla fastighetsmäklare och bostads­utvecklare att nominera sina favoriter till prestigefyllda priser som exempelvis Årets Mäklarprofil, Årets Stjärnskott eller Årets Bostads­projekt. Nomineringen är öppen fram till den 5 januari 2025.

– Vi skapade Guldhemmet för att ge den svenska bostads­branschen en plattform som lyfter fram allt fantastiskt arbete som görs. Det är otroligt glädjande att Guldhemmet, på bara fem år, har blivit Sveriges största bostads­gala och att Hemnets pris har fått en så betydelsefull roll för både finalister och vinnare, säger Cecilia Beck-Friis, vd på Hemnet.

Vinnarna utses av Guldhemmets jury som består av olika experter från fastighetsmäklar- och bostads­utvecklarbranschen.

Årets Guldhemmetjury består av:
Kajsa Crona, regionchef på Tengbom
Tobias Olsson, förbundsdirektör på Sveriges Arkitekter
Kajsa Hessel, vd på Svensk Byggtjänst
Anders Carlén, deskchef Bonnier News Business (tidigare chefredaktör för Byggindustrin och Fastighetsnytt)
Oskar Öholm, vd på Mäklarsamfundet
Jenny Persson, ansvarig utgivare för Mäklarvärlden
Claudia Wörmann, boendeekonom på Hypoteket
Carola Russmark, vd på Fastighetsmäklarförbundet
Aurora Ruuskanen, Strategic Partnership Manager på Hemnet

Under Guldhemmetgalan delas priser ut i tio kategorier riktade till mäklare och bostads­utvecklare. Fastighetsmäklare kan nomineras i kategorierna Mäklarprofil, Stjärnskott, Kontorschef och Mäklarassistent. Bostads­utvecklare kan nomineras i kategorierna Årets Bostads­projekt. Utöver det kommer ett antal prestationspriser som baseras på Hemnets egna statistik att delas ut.

För mer information om galan, besök www.guldhemmet.se eller följ oss på Instagram @guldhemmet.

För mer information, kontakta:

Hemnet driver Sveriges ledande bostads­plattform. Bolaget grundades som ett branschinitiativ 1998 och har sedan dess utvecklats till en värdeskapande marknadsplats för bostads­marknaden. Genom att erbjuda en unik kombination av produkt­er, insikter och inspiration har Hemnet byggt varaktiga relationer med köpare, säljare och fastighetsmäklare i över 20 år. Hemnet delar tillsammans med sina målgrupper en gemensam passion för hemmet och drivs av att vara en oberoende och självklar plats för människor att vända sig till vid de olika bostads­behov som uppstår genom livet. Detta reflekteras i Bolagets vision att vara nyckeln till din bostads­resa, där Hemnet med sina produkt­er och tjänster vill öka effektiviteten, transparensen och rörligheten på bostads­marknaden. Hemnet är noterat på Nasdaq Stockholm (“HEM”).

Följ oss: hemnetgroup.se / Facebook / X / Linkedin / Instagram