Års- och hållbarhetsredovisning 2022
Stark tillväxt och ökad lönsamhet samtidigt som produktportföljen växer
“Vi bibehåller vår position som ett av Sveriges starkaste varumärken och som den ledande svenska bostadsportalen genom ett genomsnittligt antal besök på 50 miljoner i månaden och 19 gånger mer trafik per annons än vår närmaste konkurrent.”
Cecilia Beck-Friis, VD
Läs hela VD-ordet2022 i siffror
889 MSEK
Nettoomsättning (+22%)
448 MSEK
Justerad EBITDA (+26%)
3 275 SEK
Genomsnittlig instäkt per publicerat objekt (ARPL) +33%
Hemnets hållbarhetsmodell
Bli en av Sveriges bästa arbetsgivare
Bli en av Sveriges bästa arbetsgivareBekämpa klimatförändringar
Bekämpa klimatförändringarEfterleva starka etiska principer
Efterleva starka etiska principerSkapa positiv social förändring
Skapa positiv social förändring